понедељак, 20. јануар 2020.

Koji tip treninga je pravi izvor za vas?

Ukoliko ste između vežbanja kod kuće ili u teretani izabrali teretanu, ostaje vam samo da odredite koji tip treninga je pravi izbor za vas. Možete vežbati samostalno, uz  i asistenciju trenera (personalni trening), u maloj grupi (vođeni ili polupersonalni trening), ili možete izabrati neki od grupnih treninga (Spinning, Kangoo Jumps, Body Pump, Body Combat…).


pravi tip treninga za vas

петак, 17. јануар 2020.

Vežbanje kod kuće ili u teretani?

Pravo pitanje nije da li je bolje vežbanje kod kuće ili u teretani, već šta je ono što vama (trenutno) više odgovara i donosi očekivane rezultate. Iako je činjenica da se do rezultata lakše i brže dolazi u teretani, kada ste stvarno posvećeni onome što radite, rezultati će svakako doći. 


vezbanje-kod-kuce-teretani

среда, 15. јануар 2020.

Šta su makronutrijenti, a šta mikronutrijenti?

Pored određenog broja kalorija, sva hrana koju konzumiramo sadrži i različite nutrijente (hranljive materije), koji se dele u dve grupe - makro i mikro nutrijente. Skoro svaka namirnica sadrži više od jednog makronutrijenta, kao i brojne mikronutrijente, neophodne za funkcionisanje našeg organizma.

kalorije i nutrijenti

понедељак, 13. јануар 2020.

Šta su BMR i TDEE i kako se računaju?


Šta je BMR (Basal Metabolic Rate)?


BMR (Basal Metabolic Rate), odnosno ritam bazalnog metabolizma, predstavlja količinu energije (kalorija) koju telo utroši ukoliko bi ceo dan bilo u stanju mirovanja. Čak i u stanju mirovanja, vaše telo obavlja osnovne vitalne funkcije, kao što su disanje, održavanje telesne temperature, srčani rad… količina energije koja je telu neophodna za obavljanje ovih funkcija je individualna, i zavisi od nekoliko parametara. 


субота, 11. јануар 2020.

Pljeskavice od pilećeg belog mesa

Pileće belo meso je verovatno jedan od najboljih izbora kada je meso u pitanju. Cenovno je pristupačno, a nutritivne vrednosti su mu odlične. Porcija od 100 grama pilećeg belog mesa bez kožice i kostiju sadrži čak 21 gram proteina i samo 3 grama masti. Međutim, ono što ipak moramo priznati je da ovo meso baš i nema tako očaravajuć ukus. Naravno, različiti začini i prilozi su uvek tu da pomognu, ali ukoliko ste se zasitili od dinstanja i prženja, možda je vreme da probate nešto malo drugačije?

петак, 10. јануар 2020.

7 saveta koji će vam pomoći da unesete dovoljno vode

Koliko vode je "dovoljno vode"?


Većina nas se sigurno još sa časova biologije u osnovnoj školi seća da čak ⅔ ljudskog organizma čini voda, kao i da čovek bez hrane može da izdrži nedeljama, a bez vode svega par dana. Ali koliko nas može da se pohvali da tokom dana unese dovoljno vode u svoj organizam? Da li uopšte znate koliko vode je “dovoljno vode”?

Nema svačiji organizam iste potrebe, tako da količina tečnosti koju je neophodno uneti u toku dana zavisi od više različitih faktora kao što su pol, uzrast, vsina i težina, opšte zdravstveno stanje, fizička aktivnost u toku dana, ali i podneblje i klimatski uslovi u kojima se nalazimo.


среда, 08. јануар 2020.

Koji su to najčešći izgovori i kako im se možemo suprotstaviti?

Ono što odmah mogu da vam kažem je da ovaj, kao ni naredni tekstovi na mom blogu, neće biti od onih “ko hoće - nađe način, ko neće - nađe izgovor” i “sve se može, kad se hoće”. Možda nekoga od vas ove rečenice stvarno i motivišu, ali na mene često imaju suprotan efekat. Kada pročitam tako nešto, osetim se kao da sam jedino ja nesposobna da se organizujem, jer ne postižem da uradim sve ono što želim, i kao da me niko ne razume, jer ove “motivacione” rečenice često impliciraju da čim nešto ne uspevam da uradim, ja to ni ne želim dovoljno jako.